Print & Art Partner
T:+31 (0)299 - 321 666
Chipbuddy Logo
  • Gratis verzending binnen Nederland en BelgiĆ«.
  • Snel geleverd.
  • Op maat gemaakt.
nieuwsplaatje

OV-Chipkaart Oplader ondernemers NIET betaald door Arriva!

2011-10-19 09:53:32 doorChipbuddy

Na een aantal gesprekken met ondernemers, die een OV-Chipkaart oplader in hun winkel hebben werd er aan Chipbuddy gemeld dat de winkeliers hier aanzienlijk veel last van hadden en bovendien nog nooit zijn uitbetaald door de regionale vervoerder in Waterland Arriva.

Ondernemers in Waterland zouden per jaar rond de 350 euro aan vergoedingen moeten krijgen wanneer deze een OV-Chipkaart oplader in hun winkel geplaatst hadden. Daarnaast zou elke ondernemer een vergoeding krijgen voor elke transactie wat gemaakt zou worden met de OV-Chipkaart oplader. Helaas is dit NIET het geval.

Verschillende ondernemers hebben nu al rond de 2 jaar een OV-Chipkaart oplader in hun winkel staan en zijn daarvoor nog nooit uitbetaald. De onkosten en de tijd die de ondernemers maken voor de OV-Chipkaart oplader wordt dus niet vergoed.

Daarnaast is het ook nog zo dat de OV-Chipkaart oplader vaak storing geeft, niet overal in de winkel geplaatst kan worden en daarom regelmatig op een zeer ongemakkelijke plek staat.

Een aantal ondernemers hadden zelf al besloten contact op de nemen met Arriva, maar deze worden niet echt serieus genomen en worden afgewimpeld met verschillende antwoorden. Zo wordt er tegen de ondernemer verteld dat deze al betaald zijn, wat helemaal niet waar is. Wanneer er daarna verder gevraagd wordt over de betalingen laat Arriva weten de ondernemers op de hoogte te hebben gesteld over de OV-Chipkaart opladers. De ondernemers zijn echter niet op de hoogte gesteld, maar er is wel onderling contact geweest bij Arriva door middel van interne e-mails, waar de ondernemer dus niets aan heeft.

Nu is er al enige tijd bekend dat Arriva in Waterland binnenkort wordt overgenomen door een nieuwe regionale OV vervoeder (EBS OV Waterland), dus zou het zo wezen dat Arriva helemaal niet van plan is om te betalen?

Chipbuddy heeft besloten zelf eens een kijkje te nemen, omdat niet alleen de reiziger zelf zonder problemen moet kunnen reizen, maar ook de ondernemer zou hiervan geen last moeten ondervinden en heeft Arriva benaderd. Na een aantal keer te zijn doorverbonden, kwamen we uit bij iemand van Arriva die ons hopelijk wat antwoorden op onze vragen kon geven.

Chipbuddy stelde de volgende vraag: Klopt het dat ondernemers met een OV-Chipkaart oplader in de winkel niet uitbetaald zijn voor zowel de vergoeding van 350 euro voor de oplader zelf, evenals de vergoeding per transactie?

Arriva reageerde een beetje zenuwachtig op deze vraag met het antwoord : Arriva heeft deze ondernemers al uitbetaald. Chipbuddy reageerde hierop dat de ondernemers wel degelijk niet zijn uitbetaald door Arriva waarop Arriva het volgende antwoord gaf : Arriva heeft de eerste betaling al gedaan en de tweede is onderweg, en liet weten hier niet verder met derden verder over te praten, dit met de winkeliers zelf te regelen.

Helaas hebben meerdere ondernemers Chipbuddy laten weten dat zij niet betaald zijn door Arriva en dat dit dus niet het geval is.

Chipbuddy had nog meer vragen klaar staan voor Arriva en stelde deze snel, ook al heeft Arriva laten weten niet verder te willen gaan met dit gesprek. Chipbuddy vroeg het volgende: Waarom wordt er tegen de ondernemers verteld dat deze al betaald zijn terwijl dit helemaal niet van de orde is. Waarop Arriva antwoordde: Dit regelen wij met de winkeliers zelf.

De volgende vraag waar wij een antwoord probeerden op te krijgen: Waarom word er tegen de ondernemers verteld dat deze op de hoogte te zijn gesteld van de OV-Chipkaart oplader terwijl dit niet van de order is? Waarop Arriva antwoorde geen antwoord te willen geven op deze vraag.

Daarna vroeg Chipbuddy: Heeft dit te maken met de overname van Arriva door EBS Waterland? Ook op deze vraag wilde Arriva duidelijk geen antwoord geven.

Als laatste vroeg Chipbuddy: Is Arriva wel van plan on de ondernemers te betalen? Arriva wilde helaas ook op deze vraag ook geen antwoordt geven, liet weten niet verder te willen gaan met dit gesprek.

Chipbuddy concludeert hieruit dat er wel degelijk wat mis is gegaan en nog steeds mis gaat bij Arriva. Of de ondernemers in de toekomst wel worden betaald kunnen we alleen maar hopen, want bij het GVB in Amsterdam gaat het overigens wel goed.

Helaas kunnen wij de ondernemer niet helpen, dat kan alleen Arriva zelf doen, maar Chipbuddy heeft dit nog wel een keer extra onder de aandacht gebracht.

Ondernemers in Waterland, sterkte met deze strijd, hopelijk voldoet EBS Waterland wel aan hun verplichtingen.

  • Er zijn geen berichten.

Schrijf je in bij de Nieuwsbrief